Surse naturale de vitamine

Carnea de pasăre nu este doar gustoasă, ușor de pregătit și potrivită pentru o gamă diversificată de rețete, ci este de asemenea și o sursă naturală de vitamine, minerale, proteine și grăsimi sănătoase.

Surse naturale de vitamine

 Vitamine

Carnea de pasăre conține vitamine din complexul B, ce împiedică apariția multor boli și are grijă de buna funcționare a organismului uman.

Vitamina B12, ce poate fi asimilată doar de la alimente de origine animală, ajută organismul să suprime simptomele anemiei, stimulează creșterea și pofta de mâncare la copii și are grijă de sistemul nervos.
Vitamina B3 este responsabilă de o piele sănătoasă, reduce migrenele și scade tensiunea arterială. Este importantă pentru buna funcționare a sistemului nervos și digestiv și îmbunătățește circulația sangvină.
Vitamina B6 stimulează funcționarea sistemului imunitar și echilibrează funcționarea hormonilor.
Vitamina D ajută la creșterea corespunzătoare a dinților și mineralizarea oaselor.

Minerale

Carnea de pasăre conține numeroase minerale - substanțe anorganice ce nu sunt produse de organismul uman. Prin urmare, trebuie să le consumăm ținând cont de un regim alimentar echilibrat.

Fierul este important pentru oxigenarea corpului, pentru producerea de anumite enzime și ajută la metabolizarea vitaminei B.
Fosforul, Calciul și Magneziul îndeplinesc funcții similare pentru organism. Aceste minerale sunt prezente în structura oaselor și dinților și sunt importante pentru funcționarea corespunzătoare a inimii și rinichilor și pentru transferul impulsurilor nervoși.
Zincul este gardianul sistemului imunitar, încetinește procesul de îmbătrânire, menține și îmbunătățește abilitățile mentale și ajută la prevenirea miopiei. Lipsa zincului în organism duce la infertilitate, percepție senzorială scăzută și o calitate inferioară a sexului.
Potasiul menține o tensiune arterială normală și influențează dezvoltarea fătului în timpul sarcinii.

Proteine

Proteinele sunt esențiale pentru reînnoirea și dezvoltarea celulelor corpului nostru. Carnea de pasăre este recomandată de către experți drept o sursă sănătoasă de proteine. Copiii au nevoie de multe proteine, la fel și vârstnicii și persoanele active fizic.  Lipsa proteinelor la copii, provoacă o creștere și o dezvoltare fizică mai lentă, în timp ce în cazul  persoanelor în vârstă, organismul începe să utilizeze din propriile surse de proteine, ceea ce duce la diminuarea abilităților mentale și fizice. O porție de 20g carne de pasăre asigură 2/3 din consumul zilnic recomandat. 

Grăsimi sănătoase 

Grăsimile sunt esențiale pentru corpul nostru, nu doar pentru aportul de energie ci și pentru că ele se topesc și prin urmare activează anumite vitamine, ce sunt indispensabile pentru ochi, oase, piele și creier. Mai mult decât atât, acizii grași esențiali acționează ca și antioxidanți, ajută celulele roșii să transporte oxigenul, asigură buna funcționare a rinichilor, protejează fibrele musculare împotriva descompunerii și au un impact pozitiv asupra vitezei metabolismului.
Experții recomandă evitarea grăsimilor saturate și a grăsimilor trans. Pe de altă parte, dieta noastră trebuie să conțină o cantitate moderată de acizi grași nesaturați, ce au grijă de sistemul nostru cardiovascular. Aceștia pot fi asimilați de asemenea din carnea de pasăre, ce conține o proporție ideală de proteine și grăsimi și are un conținut scăzut de colesterol și acizi grași trans nesănătoși.